Poznań – Foodproject 2017. Kulinarne zwiedzanie Starego Browaru w 12 odsłonach na 4 pory roku.

Foodproject 2017.
Kulinarne zwiedzanie Starego Browaru w 12 odsłonach na 4 pory roku.

beetrootstar_2

#foodproject to program, w którym restauracje i kawiarnie Starego Browaru przygotowują specjalne dania na zmieniający się co miesiąc temat, w specjalnych przedziałach cenowych: do 5, 10, 15 lub 20 zł. Dzięki temu goście Starego Browaru mają okazję spróbować ciekawych dań i odkrywać nowe smaki dostępne na każdą kieszeń.
W 2017 roku kolejne odsłony #foodproject będą rozpoczynać się 20. dnia każdego miesiąca. Każda z nich będzie miała swoją gwiazdę, a w styczniu będzie nią burak.

Burak to jedno z najzdrowszych warzyw, szczególnie polecane w okresie zimowym, ze względu na działanie wspierające walkę z zimowym zmęczeniem i apatią. Zawiera antocyjany – barwniki należące do niezwykle silnych antyutleniaczy, kilkukrotnie zwiększające przyswajanie tlenu przez komórki, poprawiające przez to ukrwienie i sprawiające, że mamy więcej siły. Znajduje się w nim także dużo kwasu foliowego, pomagającego m.in. usunąć z organizmu homocysteinę i cholesterol, których wysoki poziom prowadzi do zmian miażdżycowych i zawału serca.

Specjalne dania z burakiem dostępne będą w Starym Browarze od 20 stycznia do 19 lutego w kilkunastu odsłonach. Bioway Mix (Pasaż +2) proponuje m.in. burgery buraczane, Ghiacci (Pasaż 0) sok warzywno-owocowy z burakiem, naleśniki z serem kozim, burakiem i rukolą czy sałatkę z buraczkiem, ricottą i granatem. Soki – bomby witaminowe z gwiazdą styczniowego #foodproject znaleźć będzie też można w Pijalni Czekolady E. Wedel (Atrium 0) oraz Salad Story (Atrium +2), która przygotowała także kilka dań z pieczonym warzywem. Przysmaki z buraczkiem w roli głównej przygotował ponadto Projekt Kuchnia i Le Targ Bistro & Bar znajdujące się na Dziedzińcu Sztuki.

Gwiazdami lutowej odsłony #foodproject będą cytrusy, a marcowej brukselka i kapusta.

Ambasadorem akcji jest blog MYTUJEMY, subiektywny przewodnik kulinarny, śledzony przez blisko 25 tys. osób na Instagramie i niemal 15 tys. na Facebooku.

Projekty graficzne #foodproject przygotowuje studio UVMW we współpracy z ilustratorem Jackiem Ambrożewskim i marketingiem Starego Browaru.

beetrootstar_1