Godność ma swoje imię. Startuje pierwsza ogólnopolska antymobbingowa kampania społeczna

Dziś, w Dniu walki z mobbingiem, rozpoczęła się pierwsza ogólnopolska antymobbingowa kampania społeczna. Jej hasło brzmi: Godność ma swoje imię. Julia, Zuzanna, Wiktoria, Jakub, Kacper, Szymon – to nie tylko  lista trzech, aktualnie najbardziej popularnych, imion damskich i męskich w Polsce. To imiona osób doświadczonych mobbingiem.

Organizatorem kampanii jest Dobra Fundacja, która w centrum swoich zainteresowań postawiła człowieka, wartościową jednostkę, która ma tożsamość, wiek, płeć, stan zdrowia, doświadczenie zawodowe i ma swoje imię. Celem kampanii jest walka z mobbingiem.
– „Kampania Godność ma swoje imię, promuje właściwe postawy w miejscu pracy – mówi Kasia Jarymek fundatorka i prezeska Dobrej Fundacji – chcemy piętnować każdy przypadek mobbingu, pomagając osobom dotkniętym mobbingiem nagłośnić swoje historie i udzielając im pomocy prawnej. Będziemy budować świadomość wagi problemu oraz sposobów na walkę z nim. Zadaniem kampanii, która wystartowała dziś, w Dniu Walki z Mobbingiem, jest rozpoczęcie ogólnonarodowej dyskusji na temat mobbingu i jego skutków, a także dotarcie z działaniami edukacyjnymi do jak najszerszego grona firm i pracowników w Polsce.”


Kampania jest adresowana do bardzo szerokiego grona odbiorców. Przede wszystkim do osób doświadczających mobbingu, a także tych, które doznały go w przeszłości. Kampania chce dotrzeć także do osób decyzyjnych w firmach i instytucjach, aby uświadomić im skalę tego zjawiska i jego jednoznacznie negatywny wpływ na funkcjonowanie zespołów pracowniczych, a finalnie na kondycję firm.
Dotarcie to da kampanii dedykowana jej strona www.godnoscmaswojeimie.pl,  która docelowo zostanie przekształcona w portal informacyjny na temat mobbingu i przeciwdziałaniu niepożądanym zachowaniom w miejscu pracy. Strona, wraz z obszerną strefą wiedzy, oraz rozbudowaną częścią edukacyjną, będzie zasilana przez wiedzę i doświadczenie 31 ekspertów Dobrej Fundacji specjalizujących się w prawie, psychologii oraz DEI. To grono prawników, psychologów, trenerów, badaczy, coachów, którzy od wielu miesięcy pracują nad wachlarzem działań pomocowych zarówno dla pracowników jak i organizacji dotkniętych problemem mobbingu.

Zasięg kampanii będą poszerzać działania w mediach społecznościowych, na profilach kampanii oraz planowane na późniejsze etapy kampanii, akcje promocyjne z patronami medialnymi i partnerami kampanii, a także aplikacja mobilna w której będzie można zgłosić problem i otrzymać podstawowe wsparcie.