Jak promować lokalny biznes i dlaczego warto to robić?

Małe i średnie biznesy o zasięgu lokalnym często zapominają o właściwej promocji. Czy to dobra strategia? Niekoniecznie! Zapominając promować swój lokalny biznes, dajesz szanse konkurencji i pozbawiasz się potencjalnych klientów. Wszystko jest dobrze, do momentu, kiedy klienci są, ale co jeżeli zacznie ich brakować?

Dlaczego warto promować lokalny biznes?

Promocja Twojego biznesu to sposób na wzrost, większą liczbę klientów i tak ważna dzisiaj – walka z trudami rynku. Nieistotne jest, jaką branżę reprezentujesz i jak długo działasz. Dużo ważniejsze jest, czy robisz więcej niż Twoi konkurenci, i czy aby na pewno nie zostawiasz wszystkiego ślepemu losowi.

Promowanie lokalnego biznesu może dać trochę spokoju, ale również pomóc wypracować sobie odpowiednią pozycję na rynku.

Dlaczego o tym mówię? Zgłasza się do mnie sporo firm i przynajmniej połowa zawsze mówi mi to samo: „Wie Pan, byli klienci, to nie szukaliśmy dalej, a teraz nagle coś zdechło i od paru miesięcy jesteśmy na granicy opłacalności…”

Dlaczego tak się dzieje? Bo zamiast myśleć naprzód, firmy myślą o „tu i teraz”. To nie jest właściwe podejście i w ten sposób narażasz swoją firmę na wahania rynkowe. Na to, że ktoś bardziej obrotny zajmie Twoje miejsce. I uwierz mi – Twój staż nie ma znaczenia. Zwłaszcza lokalnie.

Jak promować lokalny biznes?

Narzędzi promocji lokalnych biznesów jest mnóstwo. Od social mediów, przez uczestnictwo w odpowiednich eventach, reklamę w formie ulotek, aż po najbardziej efektywne – pozycjonowanie lokalne, na mapach Google i w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Na czym to polega? Wyobraź sobie, że ktoś w Twojej okolicy szuka firmy z Twojej branży. Np fryzjera, warsztatu samochodowego, szewca, czy czegokolwiek innego. Wpisuje w telefonie, czy na komputerze: „Fryzjer” lub „Fryzjer + Miasto” – i wyskakują mu wyniki z jego okolicy.

Dlaczego? Bo Google wie, że skoro ktoś szuka takiej usługi, to nie szuka jej 300 kilometrów od domu, ale właśnie w swojej okolicy. W obrębie jego miasta lub w jakimś promieniu. Jakie wyniki zobaczy w takiej sytuacji?

Najlepiej dopasowane do lokalnych wyników wyszukiwania, czyli tego, czego szuka. Wyskoczy mu ta wizytówka Google, która najlepiej odpowiada na jego zapytanie oraz ta strona internetowa, która najlepiej pasuje do tego, czego szuka. Wyniki, które dostaje nie są przypadkowe. Wszystko jest kwestią odpowiedniej optymalizacji i prac nad wizytówką oraz stroną www. Właśnie po to, aby najlepiej odpowiadały na lokalne zapytania.

Jak mogę pomóc Twojej firmie?

Od lat pomagam małym i średnim firmom w pozyskiwaniu klientów z lokalnego rynku. Z reszta nie tylko lokalnego. Pomogę opracować odpowiednią strategię, aby więcej klientów z lokalnego rynku trafiało do Twojej firmy.

Sprawię, że Twoja wizytówka będzie wyświetlać się nad konkurencją, a strona internetowa lepiej odpowie na zapytania lokalne. Będę do tego potrzebował Twojej pomocy, ale wierzę, że razem jesteśmy w stanie wprowadzić Twój biznes na nowy poziom.

Dlaczego ja?

Nazywam się Michał Płomiński i przemawiają za mną dziesiątki zadowolonych klientów i pozytywnych opinii, a także projekty ze znakomitymi wynikami. Nie wierzysz? Wejdź na moją stronę: kreacjamarki.pl i zajrzyj na mojego bloga. W Google bez problemu sprawdzisz opinie o mojej firmie. Możesz też sprawdzić mój profil na Linkedin! Najlepiej o mojej skuteczności mówią moi klienci.

Pomagam rosnąć firmom o różnej wielkości, pracowałem z wieloma branżami i zawsze daje się poznać w ten sam sposób: świetna komunikacja, terminowość, przejrzystość i pomysłowość. Nie jestem kolejną agencją, która przyklepie temat i zajmie się fakturami. Razem wypracujemy rozwiązania, które pomogą Twojej marce się rozwijać.

Tylko od Ciebie zależy, co z tym zrobisz. Czy dalej będziesz czekać, czy zrobisz krok, żeby zarabiać więcej!