Najnowsza w Polsce kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Rada Reklamy jest dumna, że branża reklamowa stworzyła i wprowadziła do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć ochronę konsumentów i zapobiegać wprowadzaniu ich w błąd.
Rada Reklamy stworzyła zasady etycznej reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jako organizacja pozarządowa, non profit, funkcjonująca na polskim rynku od ponad 18 lat, ma swój znaczący udział w kreowaniu odpowiedzialności biznesu w obszarze reklamy. Na swoim koncie ma wiele pionierskich inicjatyw samoregulacyjnych zakończonych sukcesami rynkowymi. W maju 2024 r. wprowadziła pierwszą w Polsce tak kompleksową samoregulację w obszarze etycznej reklamy suplementów diety.
Branża suplementów diety rozwija się dynamicznie. Rada Reklamy uważnie obserwuje zmiany na rynku. Na przełomie 2022/2023 r. odnotowała wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W pierwszej połowie 2023 r. powołała Grupę Roboczą ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety. Efektem intensywnych prac i konsultacji Grupy Roboczej jest pierwsza w Polsce tak kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety.
Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są w szczególności:
- dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów – to rzetelny komunikat powinien być podstawą do dokonywania świadomych wyborów przez konsumenta oraz bezpiecznego stosowania suplementów diety, które nie powinny zastępować zróżnicowanej i zrównoważonej diety;
- stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety – kompleksowa samoregulacja ma stanowić jasny kierunek wśród przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinni stosować;
- pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.
„Gratuluję członkom i członkiniom Grupy Roboczej oraz zewnętrznym ekspertom i ekspertkom fantastycznego efektu ich pracy. To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Bardzo za to dziękuję. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator” – powiedziała Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.
KONTAKT:
Lucyna Pruska
Konferencje / Projekty Edukacyjne / Konsultacje/ Komisja Etyki Reklamy / Media Relations
e-mail: l.pruska@radareklamy.pl
tel. +48 506 283 622
* Poprzednie podejście zaprezentowane zostało w 2016 r. przez PASMI: https://www.krsio.org.pl/pl/o-nas/kodeks-dobrych-praktyk/
Źródło informacji: Rada Reklamy