Warszawska Opera Kameralna zachwyca barokiem i nowoczesnością – plany na przyszłość

Alicja Węgorzewska, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej (WOK), podkreśla, że sukcesy placówki są zasługą całego zespołu, w którym każdy członek odgrywa kluczową rolę. Dzięki zaangażowaniu w odkrywanie i realizację barokowych dzieł oraz współpracy z wybitnymi artystami, WOK nie tylko utrzymuje tradycje operowe, ale także wprowadza je na nowy poziom jakości. Produkcje opery zdobywają międzynarodowe uznanie i odnoszą sukcesy na prestiżowych konkursach.

Dążąc do perfekcji, Węgorzewska stawia na najwyższą jakość w każdym aspekcie przygotowywanych spektakli. Podkreśla, że nic nie jest dziełem przypadku – każda decyzja jest przemyślana, a każdy element spektaklu musi idealnie współgrać.

– Sukces Warszawskiej Opery Kameralnej to zasługa wspólnej pracy całego zespołu. Mamy wybitnych śpiewaków, organizujemy castingi i zapraszamy zarówno uznanych artystów, jak i młode talenty. Nasze spektakle rejestrujemy w najwyższej jakości i wysyłamy na konkursy, co przekłada się na międzynarodowe nagrody – wyjaśnia dyrektor.

W dobie rosnącej popularności sztucznej inteligencji WOK wraca do barokowych korzeni i wystawia rzadkie dzieła, takie jak „Kastor i Polluks” Rameau, „Armida” Lully’ego czy „Juliusz Cezar” Händla.

– Wystawianie tych dzieł wymaga wysokiego kunsztu i specjalistycznej wiedzy o muzyce barokowej. Posiadamy orkiestrę grającą na instrumentach historycznych i współpracujemy z wybitnymi reżyserami, takimi jak Deda Cristina Colonna – mówi Węgorzewska.

Repertuar opery na najbliższe miesiące jest pełen ciekawych propozycji. Wśród planowanych wydarzeń znalazły się koncerty fortepianowe Mozarta z jazzowymi kadencjami oraz nowe płyty, m.in. „Spanish Night” z udziałem Krzysztofa Meisingera. WOK kontynuuje także widowisko multimedialne #Carmina Burana Now, które już podczas premiery spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Produkcja, łącząca średniowieczne pieśni z nowoczesnymi aranżacjami, zostanie zaprezentowana w Gdańsku i Krakowie w 2025 i 2026 roku.

– #Carmina Burana Now to widowisko zrealizowane z wielkim rozmachem. Łączy operowe tradycje z nowoczesnymi elementami, zapewniając unikalne doświadczenie dla widzów – zachęca Alicja Węgorzewska.

Dyrektor WOK zapowiada również kolejne edycje Festiwalu Oper Barokowych, które już teraz przyciągają setki artystów z kraju i zagranicy, dostarczając niezapomnianych wrażeń miłośnikom opery.

Źródło:newseria.pl