Od 1 stycznia w Bolt jeżdżą wyłącznie kierowcy zweryfikowani według nowych zasad
Od północy 1 stycznia dostęp do platformy został zablokowany dla kierowców, którzy nie dostarczyli dodatkowych dokumentów, wymaganych przez nowe standardy Bolt. Oznacza to, że od Nowego Roku usługi przewozowe mogą świadczyć jedynie kierowcy, którzy dostarczyli do weryfikacji dodatkowe dokumenty. Zaostrzona weryfikacja to część działań firmy na rzecz podniesienia bezpieczeństwa w przejazdach i wyznaczaniu nowych standardów dla branży.
Dostęp do platformy od Nowego Roku mają wyłącznie kierowcy, którzy dostarczyli dokumenty, wymagane przez nowe standardy weryfikacji, wprowadzone przez Bolt. Dotychczas, zgodnie ze znowelizowana ustawą o transporcie, kierowcy musieli dostarczyć: zdjęcie lub skan prawa jazdy, zaświadczenie o niekaralności, dowód osobisty lub paszport.
Wśród wykraczających poza standard dokumentów i wymagań, które zespół ekspertów Bolt weryfikuje, znajdują się:
licencje na wszystkie gminy, gdzie flota lub kierowca chce świadczyć usługi (licencja musi być wpisana do rejestru CEIDG),
- potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychotestów,
- identyfikator kierowcy taxi w miastach, gdzie obowiązuje,
- zdjęcie prawidłowo oznaczonego auta,
- zdjęcie tyłu dowodu rejestracyjnego.
Ponadto kierowcy korzystający z aplikacji Bolt zobowiązani są również do przestrzegania Standardów bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką, które stanowią zbiór zasad obowiązujących użytkowników platformy.
„Jako lider na rynku przewozu osób jesteśmy zobowiązani, aby być tą firmą, która wyznaczy nowe standardy w branży.1 stycznia 2023 roku symbolicznie wchodzimy w Nowy Rok, wprowadzając w życie nowe standardy obowiązujące na platformie Bolt. Zaostrzenie wymogów wobec kierowców i flot potwierdza, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązanie z marca br., zawarte w standardach bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką. Bezpośrednie przełożenie na kwestie bezpieczeństwa, ma weryfikacja osób świadczących usługi na platformie oraz pojazdów. Postanowiliśmy zatem wyznaczyć w tym zakresie nowe, inspirujące całą branżę standardy i tym samym zablokowaliśmy dostęp do platformy kierowcom, którzy nie dostarczyli dodatkowych dokumentów” – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
W Warszawie kierowcy i kierowczynie mogą się również zgłaszać do Punktu Obsługi Kierowców, pierwszego takiego punktu platformy w Polsce. Kolejnych 11 powstanie w największych polskich miastach. W punktach kierowcy muszą przedstawić wszystkie konieczne dokumenty, a specjalnie przeszkolony zespół Bolt szczegółowo je weryfikuje przed dodaniem do platformy.
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu
Źródło informacji: Bolt