E-commerce bez tajemnic – nowe trendy i narzędzia w ocenie ekspertów

Przed kilkoma dniami odbyła się ekspercka debata organizowana wspólnie przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz największy w Polsce kanał informacyjno-marketingowy Super Efektywny Marketing. Dyskusja wywołała w sieci poruszenie. To pierwsza branżowa debata, w której udział wzięli przedstawiciele różnych grup interesów, zderzając ze sobą swoje poglądy i doświadczenia, wywołując niejednokrotnie prawdziwą burzę merytoryczną.

Głównym celem IAB jest popularyzacja i rozwój rynku internetowego. Super Efektywny Marketing to kanał na YouTube poświęcony wiedzy o marketingu, promocji i działaniach reklamowych, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem graczy z różnych stron rynku marketingowego. Znajdziecie w nim wypowiedzi ekspertów, newsy ze świata, dobre i złe praktyki. To nieocenione źródło wiedzy dla przedsiębiorców i marketingowców, dla mniej i bardziej zaawansowanych, a przede wszystkim dla wszystkich tych, którzy potrzebują w lekki i przyjemny sposób wgryźć się w samo sedno marketingu internetowego.

W dyskusji udział wzięli eksperci i reprezentanci trzech firm: Andrzej Wierzchoń z Oceanic, Adrian Palak z Allegro oraz Konrad Spoczyński z Result Media. Dzięki temu udało się poznać trzy różne punkty widzenia oraz zderzyć doświadczenia – klienta, marketplace’u z rozbudowaną opcją retail media oraz agencji internetowej.

Ta merytoryczna, a jednak momentami burzliwa dyskusja miała na celu odpowiedzieć na zasadnicze pytania nurtujące zapewne wszystkich graczy rynku e-commerce, czyli:

  1. Czy małe i średnie e-commerce’y mogą walczyć z gigantami? Czy mają szansę na coraz bardziej profesjonalnym rynku?
  2. E-commerce w trudniejszej sytuacji gospodarczej. Jak walczyć o niechętnie wydającego klienta? Ceną? A może jakością obsługi?
  3. Jak pozyskiwać ruch dla e-commerce? Czy retail media to już „must have”?

Goście debaty rozmawiali o tym:

  • w jaki sposób efektywnie pozyskiwać ruch i klientów do sklepu online,
  • jak walczyć z konkurencją, biorąc pod uwagę, że bitwa już dawno toczy się w internecie,
  • jak korzystać z nowoczesnych narzędzi, które pomagają osiągnąć sukces zarówno małym, jak i dużym graczom,
  • dlaczego warto testować różne rozwiązania,
  • w jaki sposób budować model sprzedaży, gdzie i jak być obecnym, jak skracać dystans do rynkowych gigantów,
  • czym są retail media oraz jak wspierają sprzedaż i kogo na to stać,
  • dlaczego w czasach dynamicznie zmieniającego się marketingu online warto korzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji.

Zagadnienia poruszane podczas debaty to esencja wiedzy i swoisty poradnik dla managerów i właścicieli firm. To informacja o najnowszych rozwiązaniach oraz trendach w e-commerce, a przy tym burzliwa dyskusja na argumenty, prezentująca różne punkty widzenia, konkretne rozwiązania. Warto jej posłuchać, wyciągnąć wnioski i wprowadzić w życie we własnej firmie.

„Ta debata to doskonałe przedstawienie współczesnego rynku online widzianego z perskektwywy trzech stron i uczestników tego rynku” – podkreśla Konrad Spoczyński z agencji Result Media.

„Dziś walka toczy się o zdobycie każdego klienta, a narzędzia zmieniają się nieustannie. Portale, serwisy społecznościowe oraz Google również zmieniają i optymalizują swoje rozwiązania, a pamiętajmy – to też duże biznesy nastawione na generowanie zysku. Dlatego w mojej ocenie najlepszym ambasadorem klienta w świecie online może zostać sprawdzona i doświadczona agencja. Oczywiście z naszej perspektywy klient może również samodzielnie prowadzić wiele kampanii w internecie, jednak zwykle w wersji dość podstawowej. Żeby wykorzystać wszystkie funkcjonalności oraz możliwości tych narzędzi, potrzeba specjalistycznej wiedzy, którą zapewnia zespół ekspertów certyfikowanej przez Google i Meta agencji” – dodaje przedstawiciel Result Media.

Prowadzisz e-commerce lub biznes online? Zastanawiasz się, gdzie i jak szukać klientów? Posłuchaj koniecznie kolejnej debaty pod patronatem IAB Polska na kanale Super Efektywny Marketing.

Źródło informacji: Result Media