Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką i uruchamia na Instagramie cykliczne spotkania z ekspertkami fundacji

W 2023 roku Bolt będzie kontynuować współpracę z fundacją Feminoteka. W ramach planowanych na kolejny rok działań odbędą się kolejne szkolenia zespołów Bolt, a także regularne spotkania z ekspertkami fundacji na kanałach społecznościowych firmy. Dzięki dotychczasowym działaniom Bolta i Feminoteki już dziesiątki tysięcy kierowców przeszło pierwsze w branży szkolenie z zasad obowiązujących w relacji pasażer – kierowca.

Bolt współpracuje z fundacją Feminoteka od 2021 roku, kiedy to odbyło się pierwsze szkolenie dla Zespołu Obsługi Klienta. W 2022 roku fundacja stała się stałym partnerem merytorycznym firmy Bolt. Od tego czasu w ramach współpracy powstały treści edukacyjne dla kierowców w formie webinaru w aplikacji Bolt oraz Standardy Społeczności Bolt. Fundacja wspierała też firmę, konsultując m.in. wprowadzenie kategorii „Kobiety dla kobiet”.

„Współpraca z Boltem to dobry przykład wprowadzania do biznesu perspektywy przeciwprzemocowej, uwrażliwionej na kwestie przemocy ze względu na płeć. W zeszłym roku został wypracowany szereg kluczowych dla bezpieczeństwa rozwiązań, które rekomendujemy i wysoko oceniamy. Przed nami kolejne etapy współpracy, działamy, aby pasażerki i każda osoba korzystająca z usług Bolta mogła spokojnie dotrzeć do celu” – mówi Jolanta Gawęda z fundacji Feminoteka.

W ramach wspólnych działań w 2023 roku Bolt i fundacja Feminoteka planują serię wspólnych działań edukacyjnych dla społeczności Bolt na Instagramie. Podczas regularnych relacji na profilu Bolt, ekspertki Feminoteki przedstawią obserwującym konto Bolt na Instagramie szczegóły działalności fundacji i odpowiedzą na przesłane przez obserwujących pytania. Ponadto Bolt i fundacja planują kolejne szkolenia dla pracowników Bolt, aby szerzyć wiedzę i świadomość, jak wspierać kobiety w życiu codziennym.

„Wsparcie ze strony fundacji Feminoteka jest dla nas bardzo ważne. Dzięki tej współpracy byliśmy w stanie stworzyć pierwsze w branży szkolenie dla kierowców, tłumaczące zasady relacji pasażer – kierowca i przeszkolić dziesiątki tysięcy kierowców. Następnie Bolt wprowadził liczne zmiany operacyjne, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w przejazdach. Dlatego w tym roku chcemy dalej czerpać z wiedzy ekspertek fundacji i udostępnić tę wiedzę naszej społeczności użytkowników aplikacji” – komentuje Martyna Kurkowska, rzecznik prasowa Bolt w Polsce.

Zaostrzona weryfikacja kierowców Bolt

W listopadzie 2022 Bolt zapowiedział inwestycję dodatkowych 10 mln złotych w rozwiązania bezpieczeństwa i ogłosił szereg zmian operacyjnych, wyznaczając tym nowe standardy w branży przewozów taksówkami. W ramach wprowadzonych zmian Bolt wprowadził zaostrzoną weryfikację kierowców i aut.

Dotychczas, zgodnie ze znowelizowaną ustawą o transporcie, kierowcy musieli dostarczyć: zdjęcie lub skan prawa jazdy, zaświadczenie o niekaralności, dowód osobisty lub paszport. Wśród wykraczających poza standard dokumentów i wymagań, które zespół ekspertów Bolt weryfikuje, znajdują się:

– licencje na wszystkie gminy, gdzie flota lub kierowca chce świadczyć usługi (licencja musi być wpisana do rejestru CEIDG);

– potwierdzenie przejścia badań medycznych i psychotestów;

– identyfikator kierowcy taxi w miastach, gdzie obowiązuje;

– zdjęcie prawidłowo oznaczonego auta;

– zdjęcie tyłu dowodu rejestracyjnego.

Po upływie okresu przejściowego, od Nowego Roku, dostęp do platformy mają wyłącznie kierowcy, którzy dostarczyli dokumenty wymagane przez nowe standardy weryfikacji Bolt.

Fundacja Feminoteka to działająca od 2005 roku organizacja ekspercka wspierająca kobiety z doświadczeniem przemocy, zwłaszcza seksualnej. Prowadzi telefon przeciwprzemocowy, oferuje bezpłatne wsparcie prawne, psychologiczne i terapeutyczne. Edukuje, szkoli, organizuje akcje, pisze petycje, opinie, wydaje publikacje na temat przeciwdziałania przemocy. Działa na rzecz likwidacji dyskryminacji ze względu na płeć we wszystkich sferach życia społecznego, publicznego i kulturalnego.

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Więcej informacji: www.bolt.eu

Źródło informacji: Bolt