Outsourcing sprzedaży – antykryzysowy trend dla branży FMCG

Wzrost inflacji, która na produktach FMCG osiągnęła rekordowe 30 proc. 1 , idzie w parze z przewartościowaniem wyborów konsumentów. 60 proc. Polaków zaczęło już oszczędzać na jedzeniu 2 . 32 proc. rodaków jest przygotowanych na to, że „chudsze” lata nie skończą się w przyszłym roku. W sytuacji niepewności ekonomicznej, zwiększonego nacisku na odpowiedzialność społeczną i szybkiego tempa zmian trendów, firmy z branży FMCG bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebują narzędzi, które pozwolą na wnikliwą analizę i natychmiastową reakcję 3 . Rozwiązaniem na optymalizację kosztów i uproszczenie procesów jest outsourcing sprzedaży, który pozwala firmom utrzymać dynamikę sprzedaży, spełniać oczekiwania konsumentów i rozwijać swoje marki.

W tak dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych tworzenie skutecznych i efektywnych struktur to wyzwanie angażujące duże zasoby w firmie. Dzięki delegacji procesu sprzedażowego lub jego wybranych części poza organizację, firmy mogą skupić się na rozwoju rynków, tworzeniu nowych kategorii produktowych czy wprowadzaniu innowacji technologicznych.

Outsourcing sprzedaży

W Polsce firmy poznały już zalety outsourcingu np. obsługi IT. Eksperci przewidują dalszy dynamiczny wzrost zainteresowania tą usługą 4 . Natomiast to samo rozwiązanie, ale dotyczące procesów sprzedaży, nie jest jeszcze powszechną praktyką. Prekursorem outsourcingu sprzedaży w Polsce jest Target PRO, który zwiększył w tym roku swoje struktury do 1200 osób w sprzedaży obsługujących 80 tys. sklepów w Polsce. Obecnie firma zapewnia wsparcie w procesach sprzedażowych 24 polskim i światowym markom z branży FMCG i planuje dalszy rozwój z pomocą nowych technologii. – Transformujemy rynek sprzedaży w branży FMCG poprzez outsourcing sprzedaży, który oznacza dla firm duże korzyści i oszczędności. Posiadając dogłębną znajomość branży i dysponując odpowiednimi narzędziami do analizy, realizacji i audytu procesów sprzedaży, możemy szybko reagować na zmiany warunków rynkowych. W tym roku po raz kolejny zwiększyliśmy nasze struktury i kompetencje, a co ważniejsze – zrealizowaliśmy kolejne projekty, które skutkują zaufaniem nowych klientów – mówi Łukasz Gajewski, prezes zarządu Target PRO.

Target PRO – strategiczne doradztwo w obszarze sprzedaży

Target PRO posiada blisko 20-letnie doświadczenie w konsultingu sprzedaży dla liderów z branży FMCG. W 2003 r. firma przejęła 100-osobowy dział sprzedaży Mars Polska, powiększając go dwukrotnie w ciągu dwóch lat. Wśród klientów, którzy docenili optymalizację procesów i kosztów, opierając swoje codzienne operacje na modelu Target PRO są m.in. takie firmy, jak: Unilever, Kraft Heinz, Grupa Żywiec, Algida, Danone, Coca Cola, Żywiec Zdrój, Polkomtel. – Nasi handlowcy są tam, gdzie bije serce handlu FMCG. To daje nam możliwość przewidywania trendów i reagowania proaktywnie. To skomplikowana machina, której sukces zależy od kompetencji naszych pracowników. W naszych strukturach jest ponad 1200 specjalistów w obszarze sprzedaży, merchandisingu i doradztwa biznesowego, którzy świetnie znają rynek, a to podstawa dla skutecznej optymalizacji procesów naszych klientów – dodaje Łukasz Gajewski. Firma od lat świadczy usługi swoim klientom modelem „Pay for Performance”, w którym Target PRO w pełni odpowiada za realizację celów. Ostatnio firma pracuje także nad rozwijaniem kompetencji w zakresie budowania dystrybucji krajowej i eksportowej, restrukturyzacji działów sprzedaży oraz ekspertyzy w tworzeniu strategii sprzedażowych (RtM).

Artur Sowa

O firmie Target PRO

Target PRO jest liderem outsourcingu sprzedaży i merchandisingu w Polsce. W 2003 r. firma przejęła 100-osobowy dział sprzedaży Mars Polska i w ciągu 2 lat rozbudowała się do 200 handlowców. W kolejnych latach Target PRO przejmował działy sprzedaży Unilever, Kraft Heinz, Grupa Żywiec, Algida, Danone, Coca Cola, Żywiec Zdrój, Polkomtel. Firma zatrudnia obecnie ponad 1200 osób w działach sprzedaży i dociera regularnie do 80.000 sklepów. Target PRO świadczy usługi outsourcingu procesów wsparcia sprzedaży dla firm będących liderami w określonych segmentach rynku. 90% tych firm to sektor FMCG i telekomy, pozostałe 10% to banki. Firma kompleksowo rekrutuje i zarządza zespołami przedstawicieli handlowych obsługujących wszystkie kanały sprzedaży. Dodatkowo firma realizuje merchandising jakościowy, który polega na rozliczaniu się z klientem za wyniki pracy serwisantów. Dzięki dobrze działającemu systemowi kontroli i standaryzacji działań spółka prowadzi rzetelne i wiarygodne audyty w punktach sprzedaży. Więcej: https://targetpro.pl