Wendy’s kontynuuje międzynarodową ekspansję i ogłasza plany wejścia na nowe rynki europejskie
Marka Wendy’s ogłosiła podpisanie dwóch nowych umów z franczyzobiorcami na utworzenie setek restauracji w Irlandii i Rumunii w ciągu najbliższych dziesięciu lat. To debiut marki Wendy’s w obu krajach, a pierwsze restauracje mają tam zostać otwarte w 2025 roku. W 2021 roku Wendy’s zawitała ponownie do Wielkiej Brytanii, gdzie przygotowuje się do rozbudowy sieci do 400 lokali. Spółka aktywnie poszukuje też franczyzobiorców, planując rozszerzyć sieć restauracji na innych rynkach w Europie, m.in. w Polsce i Czechach.
Kultowa marka restauracji szybkiej obsługi o globalnym zasięgu z siedzibą w Stanach Zjednoczonych – podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Nowi partnerzy mają wspomóc Wendy’s w utworzeniu w Europie setek lokali w ciągu dziesięciu lat, począwszy od 2025 roku. Ponadto spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na innych rynkach europejskich, m.in. w Polsce i Czechach. Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek.
W 2021 roku Wendy’s ponownie zawitała do Wielkiej Brytanii, tworząc bazę do przyszłej ekspansji w Europie. Spółka przewiduje, że do końca roku liczba restauracji w jej brytyjskiej sieci wzrośnie aż do 50, a w planach ma już też dalszą rozbudowę do 400 lokali. Wendy’s wspólnie z franczyzobiorcami cały czas zwiększa aktywność na rynku brytyjskim – także na północy kraju, gdzie latem otwiera restaurację w Liverpoolu. Aby móc rozwijać się w całej Europie, spółka zainwestowała też znaczne środki lokalnie, m.in. w sprawny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz współpracę z najlepszymi agencjami marketingowymi i kreatywnymi.
„Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy’s na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy’s na całym kontynencie” – mówi E.J. Wunch, prezes zarządu Wendy’s.
„To fantastyczny okres dla zespołu Wendy’s w Europie. Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach, a tym samym serwując świeże i smaczne wysokiej jakości jedzenie europejskim konsumentom w miejscach, gdzie żyją, pracują i wypoczywają” – mówi Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę.
Wendy’s słynie głównie z hamburgerów ze świeżej wołowiny serwowanych na zamówienie prosto z grilla. W bogatym menu można znaleźć takie pozycje jak Baconator®, Dave’s Single™, Spicy Chicken Sandwich czy deser Frosty® – którego konsystencja umożliwia zarówno jedzenie łyżką, jak i picie przez słomkę. W ponad 30 krajach świata działa ponad 7100 restauracji Wendy’s, przy czym marka konsekwentnie realizuje ambitne plany coraz szybszego wzrostu i ekspansji międzynarodowej.
Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70%. Wendy’s przewiduje szereg coraz szerzej zakrojonych działań, które mają przynieść szybką rozbudowę sieci i wyraźne postępy w realizacji długoterminowych planów. W 2023 roku Wendy’s po raz 13. z rzędu odnotowała globalny wzrost rocznej sprzedaży i coraz szybciej rozwija się na całym świecie dzięki trwałym relacjom ze współpracującymi z marką franczyzobiorcami i dostawcami.
Wendy’s nadal poszukuje partnerów strategicznych na terytorium Europy. Aby dowiedzieć się więcej na temat współpracy, wystarczy napisać na adres internationalfranchising@wendys.com.
O Wendy’s:
Założyciel Wendy’s Dave Thomas otworzył pierwszą restaurację w 1969 roku, kierując się chęcią podawania klientom świeżego jedzenia wysokiej jakości, w przystępnych cenach i miłej atmosferze. Od tamtej pory marka fast-foodowa Wendy’s wywodząca się z Columbus w amerykańskim stanie Ohio słynie ze swoich autorskich kwadratowych hamburgerów, świeżo przygotowywanych sałatek, a także innych popularnych dań jak chili, pieczone ziemniaki czy deser Frosty. Firma Wendy’s i jej ikoniczne logo przedstawiające postać uśmiechniętej, czerwonowłosej dziewczynki z kucykami jest znane na całym świecie i od ponad 50 lat towarzyszy sieci w osiąganiu kolejnych sukcesów. Fundamentami marki Wendy’s niezmiennie pozostają kluczowe wartości Dave’a Thomasa, czyli „Naszym przepisem jest jakość”, „Rób to, co dobre”, a także „Traktuj ludzi z szacunkiem”. Obecnie Wendy’s i jej franczyzobiorcy zatrudniają setki tysięcy pracowników w ponad siedmiu tysiącach restauracji na całym świecie, z misją stania się najlepiej prosperującą i uwielbianą marką restauracyjną na świecie.
Źródło informacji: Wendy’s