PKP Intercity wprowadza pierwsze dwunapędowe zespoły trakcyjne: umowa z Newag S.A. podpisana

PKP Intercity wprowadzi do swojej floty pierwsze dwunapędowe zespoły trakcyjne w ciągu dwóch i pół roku. Przewoźnik zamówił 35 pojazdów od firmy Newag S.A., które pozwolą na rozszerzenie oferty na liniach niezelektryfikowanych, co przyniesie korzyści mieszkańcom Zamojszczyzny, Podlasia oraz Podkarpacia. Nowe pojazdy będą obsługiwać m.in. Hajnówkę, Zamość, Hrubieszów, Mielec, Zagórz, Krosno, Jasło, Nysę, Jelenią Górę, Gorzów Wielkopolski oraz Chojnice. Ponadto, połączenia dalekobieżne będą dostępne również dla Ostrołęki i Łomży.

To przełomowa transakcja dla PKP Intercity, która odpowiada na potrzeby pasażerów z mniejszych miast na Podlasiu, Lubelszczyźnie i Podkarpaciu. „Podpisanie umowy z Newag S.A. to kolejny krok w inwestycjach taborowych, przygotowujących PKP Intercity do liberalizacji rynku przewozów. Dotychczasowa współpraca z Newag była bardzo udana, co pozwala wierzyć, że projekt dwunapędowych zespołów trakcyjnych również zakończy się sukcesem” – mówi Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, podkreśla, że strategia rozwoju firmy koncentruje się na rozbudowie floty pojazdów zespolonych, co pozwoli na zwiększenie oferty dla pasażerów w całej Polsce. Nowe składy będą oferować 178 miejsc siedzących (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej) i będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz rowerzystów. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne oraz Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS).

„Jesteśmy dumni, że nasze nowoczesne hybrydowe pojazdy będą użytkowane przez PKP Intercity. Dzięki zaawansowanym technologiom pasażerowie będą mogli cieszyć się wyższym komfortem podróży, a silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji pozwolą na eksploatację na trasach niezelektryfikowanych” – dodaje Zbigniew Konieczek, prezes Newag S.A.

Pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane do PKP Intercity w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy. Producent gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat, z udziałem pracowników przewoźnika.

Wartość umowy to 3 364 819 857 zł brutto, a PKP Intercity przeznaczyło na projekt 3 367 324 506 zł brutto.

PKP Intercity, największy polski operator kolejowy, inwestuje w tabor, aby zwiększyć dostępność miejsc i komfort podróży. Przewoźnik dąży do oferowania wysokiego standardu podróży, aby kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako ekologicznego środka transportu jest zgodny z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu, a PKP Intercity ma ambicję stać się pierwszym polskim przewoźnikiem neutralnym dla klimatu.

Źródło informacji: PAP